I stormens öga är det alldeles tyst – och väldigt ensamt!

Hur reagerar och agerar vi när helvetet bryter löst, pressen ringer, kunderna skäller och du ser dig själv på löpsedeln. Vi lever i en värld där information sprids otroligt snabbt, inte minst via sociala medier. Om det är sant eller inte spelar inte alltid någon större roll – skadan är skedd. Är du förberedd på vad ni ska göra om och när det händer? Om inte – då är det dags!

Ur innehållet:

  • Vi lever i en värld där informationen når allt fler människor  betydligt snabbare än för bara några år sedan.  En bild tagen med en mobil kan på minuter och sekunder förändra allt. Vilka krav ställer det på oss som chefer och på vår organisation?

 

  • Vad är en kris? Inte förrän vi förstår vad som kännetecknar en kris och vad som krävs av oss, kan vi hantera den. Det finns några nyckelord och nyckelmeningar som kan vara avgörande för om vi ska lyckas förhindra eller åtminstone mildra följdverkningarna av krisen
  • Olika typer av kriser. Det finns olika typer av kriser. De kan vara interna eller externa. Krisen kan komma smygande eller explodera helt utan förvarning. Ser vi tecknen i tid?
  • Att hantera eller inte hantera en kris, det är frågan. Beroende på vilka val vi gör kan krisen antingen bli förödande eller till och med stärka organisationen. Oavsett vilket kan det påverka både varumärket, trovärdigheten och ekonomin.
  • A och O i krishantering – att vara förberedd och att ha övat är ledorden för att ha förutsättningar att hantera en kris. Har vi råd att lägga tid och pengar på att förbereda oss? Frågan borde vara – har vi råd att låta bli?  Vi går igenom vad som är viktigt att tänka på och ha med sig i bagaget när det som inte får hända, ändå gör det.
  • Bra och dålig kriskommunikation.  Vi tittar på verkliga händelser där skillnaderna mellan bra och dålig kriskommunikation blir tydlig. Vi går igenom  grundläggande punkter på vad vi alltid ska göra och vad vi aldrig ska göra. Med minneskortet i plånboken är vi förberedda.
  • Vägen till en bra krishantering. Hands on – går vi igenom hur vi arbetar för att vara förberedda när… Case från verkligheten kommer att ge både insikter, kunskap och aha-upplevelser.

 

Seminariet kan skräddarsys till innehåll och längd. Allt från en inspiration under en personalkväll till en heldags workshop.

Ditt samtal är viktigt för oss… Du har nummer 575 i kön

Framgångsrika företag tar hand om sina kunder. Det innebär att förstå kundernas behov och att ta ansvar för kundernas helhetsupplevelse. Hur vill ditt företag uppfattas av era kunder? Hur får ni alla medarbetare att bli extremt kundfokuserade?

Kundens upplevelse är minst lika viktig som pro-dukten eller tjänsten. Ett dåligt bemötande kan få kunden att vända sig till någon annan. Med små medel kan vi förhöja kundens upplevelse och göra honom/henne till en lojal kund.

Tillsammans dyker vi ner i det mysterium som kallas kundupplevelse och service. Vi vill ge dig en kväll med tankar och aha-upplevelser som du sedan kan gå hem och ha nytta av.

Inspiration hämtar vi från några av mästarna på kundupplevelser och diskuterar hur ditt företag kan skapa kundupplevelser i mästarklass.

Seminariet kan skräddarsys till innehåll och längd. Allt från en inspiration under en personalkväll till en heldags workshop.

Ur innehållet:

  • Hur skapar vi en kundupplevelse i världsklass
  • Det är de små sakerna som ställer till det
  • En bra kundupplevelse måste involvera hela företaget
  • ”Att göra fel” och ”att leverera dålig service” är det samma sak?
  • Har du fått ett klagomål? Det bästa som kan hända!
  • Stegen från missnöjd kund till ambassadör
  • Disney – vad har det med oss att göra?
ABSOLUT vodka kan det verkligen stärka mitt varumärke? Ja ABSOLUT!

Plötsligt blev vanligt skånskt brännvin en unik världsprodukt och premiumvarumärket ABSOLUT. Alla företag och organisationer har sitt eget varumärke. Via ABSOLUT och andra kända varumärken landar vi i våra egna varumärken och vad som kan hjälpa och stjälpa.

Vi tittar närmare på ert varumärke och hur det påverkar er organisation och er image. Att få alla i organisationen att dra åt samma håll stärker varumärket.

Seminariet kan skräddarsys till innehåll och längd. Allt från en inspiration under en personalkväll till en heldags workshop. 

Ur innehållet:

  • The ABSOLUT story
  • Allt är inte vad det synes vara
  • Varumärkesvernissage
  • Starka nationella och internationella varumärken
  • Ett varumärkes uppgång, fall och…

Under en längre workshop knyter vi ihop nuet med det framtida arbetet:

  • Provokation – så tycker våra kunder. Är vi nöjda med det?
  • Var befinner vi oss
  • Strategier för det fortsatta arbetet
Så använder du verktygen i din jobbsökarverktygslåda – 3 timmar inspiration om att gå från arbetslöshet till ett nytt jobb

Att bli arbetslös är inte kul, men det innebär också många möjligheter till en ny och spännande framtid. Tillsammans rotar vi i verktygslådan för att titta på verktygen som finns och se hur de används bäst för att hitta det nya intressanta jobbet.

Mycket diskussion om tips, trix och de fällor man inte vill hamna i. Dessutom gruppövningar och praktiska moment. Innehållet anpassas efter gruppens behov och önskemål.

Ur innehållet:

  • Vem är jag – vad kan jag – vad vill jag?
  • Att söka jobb – en menu av möjligheter
  • Ett CV som sticker ut och ett personligt brev som säljer
  • Sociala medier – på gott och ont
  • Nätverka kan jag det? Klart du kan!
  • Hur arbetar en rekryterare? – Så når du fram
  • ”Ung och hungrig med lång erfarenhet” – Hur ska jag tolka platsannonserna?
  • Spontanansökan – den viktigaste källan till de dolda jobben

Seminariet vänder sig organisationer och företag som jobbar med arbetslösa, coachning och matchning.

Kontakta oss